Hei taas  kaikille. Joopa joo koti on ihanan hiljainen.  miehen loma olis loppunu pyhänä ja rekka odotti Turussa laivalle lähtöä mutta taisi jäädä satamaan. Meidän isäntä se ottaa kolmatta viikkoa viinaa, ja viis välittää taas mistään mitään kunhan saa juomista. Viime yö oli yhtä helvettiä, minulla oli aamulla kello soimassa varttia vaille neljä että töihin menen. Kahteen asti toinen örisi kännissä itekseen ja välillä minä kävin kippaas kaks pulloa viinaa lavuaarista alas, vajaa kaks tuntia sain nukuttua ja reippaana tyttönä sitten vaan töihin. Otin lähtiessä isännän avaimet että jos ulos lähtee niin eipä pääse kotia ja minä saan pienen hengähdys tauon tästä perhe helvetistä. Onneksi poika on kaverillaan ja tulee vasta huomenna kotia, vaan kyllähän tuo tietää isänsä. No koti on hiljainen, oli lähtenyt varmaan kovinki tutisevana kaljoille. Jotenki on helpotus olla yksin vaan ja purkaa itteeni vaikka kirjottamalla. On jotenki ihan erillainen olo kuin ennen, kun se silloin pari vuotta sitten veti noita putkia jatkuvasti. En ihan hirveesti jaksa nyt pelätä, ei sen sisuskalut kestä tota, mutta itsepähän tietää mitä tekee. Tai kai mie pelkään sitä puhelua että teholla on mutta enhän minä mahda sille mitään, tiedän että olen yrittänyt hyvällä ja pahalla. Nyt lähden laittamaan ovi summerin pois päältä ja nukkumaan, katsellaan mitä tapahtuu.